CSP-PK-12-7325 ,,Pihenjünk közösen"

A 3 napos program alatt részt vevő gyerekek és kísérőik, olyan közösségi élményekben részesültek, amelyben megszokott környezetükben nem nyílna lehetőség. Az otthoni megszokott ingerszegény környezetből való kimozdulás a közösségi élményen túl a minden napi szükségletek például étkezés biztosításán keresztül biztonságos környezetet, érzetet biztosíttunk a résztvevők számára.

2013.03.08-án reggel 9 órakor 4 önkéntesek által felajánlott és vezetett autóval indultunk útnak.

A szálláshoz való érkezés előtt Az Ilona-völgyi-vízesést néztük meg, amely Magyarország legnagyobb szintkülönbségű természetes zuhataga.  A Tőkés- kút táplálta két kis forrásból induló Ilona-patak több helyen töri át magát a sziklák közt, míg végül a Mátra egyik legszebb völgyét hagyva maga után, az utolsó sziklát áttörve zuhan alá. A vízesést a Sándor-rét irányából közelítettük  meg,  A 20-30 méter magas bükk óriások, a kavicsként szétszóródott sziklák csodálatos látvánnyal leptek meg minket. A túra folytán a Siroki Idegenforgalmi és Turisztikai Egyesület vezetője Kárpáti Endre végig kísérte a csoportot és ismertetőt tartott a természeti látnivalókról és annak kialakulásáról.

Ezt követően Bogácsra megérkeztünk a Jurta táborba. Ebéd után mindenki elfoglalta a szálláshelyét. Délután interaktív játékokat játszottunk a gyerekekkel, melyben egymás és saját képességeiket ismerhették meg . A játék során logikai, ügyességi és memória feladatokkal, csoportos és egyéni vetélkedőkben próbálhatták ki tehetségüket. Ezt követően a közös vacsora elkészítésére következett, amely  a gyerekek segítségével került tálalásra és elfogyasztásra.

A közös reggeli elfogyasztása után a délelőtti órákban elindultunk. Megtekintettük a Szomolyai barlanglakásokat, Kaptárköveket.  A falu határában található a kaptárkő. Régészeik azt tartják, hogy a népvándorláskori emberek urnatartói vagy áldozati fülkéi voltak. Mások úgy vélik, hogy az ősi méhészet emlékei, s a fülkék maguk lehettek a méhek lakásai.  A barlanglakás vagy sziklalakás emberi lakótérként kialakított, hegy- vagy domboldalba vájt mesterséges, esetleg emberi munkával átalakított természetes barlang. A csoportnak nagy élményt jelentett a túrázás. Megismerkedtünk a környék hagyományos földművelési szokásaival, szőlőművelési és feldolgozási hagyományaikkal.

Kirándulásunk után visszatértünk a szálláshelyre, megebédeltünk.  A kiválasztott szálláshely nagy füves területei lehetőséget biztosított szabadtéri közös programok lebonyolítására, ezért a délután egy részét focizással, kosarazással, tollasozással töltöttük.  Ezt követően egy közös vetélkedőt tartottunk 4 fős csapatokat felállítva megmérethették tudásukat, gyorsaságukat, ügyességüket. A Nógrád Megyei Család, Esésteremtési és Önkéntes Ház támogatásával jutalmaztuk a vetélkedőkben részt vett gyermekeket, amelyet haza is vihettek. Pl.: sapka, labda, toll, notesz, édességek, stb. A vetélkedő után szintén közösen elkészítettük a vacsorát. Vacsora után mindenki elmondhatta, hogy milyen élményben volt része a kirándulás során, mi az ami tetszett neki. A beszélgetés során elmondták, hogy nagyon örültek ennek a lehetőségnek és szívesen részt vennének máskor is hasonló táborozáson.

Következő napon a reggeli elfogyasztását követően összepakoltunk, majd elindultunk Eger városába, ahol az Érsekkertben tartott Magyarok Vásárát és a Bazilikát tekintettük meg.  Az ebédet a Dorner étteremben fogyasztottuk el. A program vége után haza szállítottuk a családokat.

Ezzel a pályázattal a célunk, hogy a táborban részt vevő gyerekek, szülők és nagyszülők között további a gyerekek fejlődését szolgáló együttműködések alakuljanak ki. Étkezések előkészítése és az ételek közös elkészítése a különféle családok ételkészítési kultúrájának megismerése és összehangolása is fontos szerepet kapott táborunk lebonyolításában.  A kirándulások alkalmával videó felvételt és fényképeket készítettünk. A gyerekek visszatérve saját környezetükbe, élményeikkel, felkeltették a környezetük érdeklődését, ezeknek a megismert hagyományoknak, jó példáknak, saját településükön is a helyi hagyományoknak megfelelő feltárására és megrendezésére.

A mappában található képek előnézete CSP-PK-12-7325 ,,Pihenjünk közösen"